4 жовтня 2021 року у Василіянському Інституті філософсько-богословських студій ім. Й.В. Рутського розпочався новий курс Школи духовного проводу «Єлеазар». Цей проєкт Патріаршої Комісії у справах монашества УГКЦ покликаний відповісти на заклик Блаженнішого Святослава – стати «осередком, де народжуватимуться духовні лікарі, учителі, наставники – духовні провідники».
Відкриття академічного року розпочалося молитвою – Архиєрейською Божественною Літургією, яку очолив Архиєпископ і Митрополит Львівський Ігор. Йому співслужили Протоігумен Провінції оо. Василіян Найсвятішого Спасителя в Україні ієрм. Йоан (Школик), директор Школи «Єлеазар» ієрм. Франциск (Шиделко), ЧСВВ, віцедиректор – ієрм. Михайло (Станчишин), ТІ, а також священники – учасники Школи. Географія слухачів цього року доволі широка: Івано-Франківська та Львівська Архієпархія, Коломийська Єпархія, Донецький екзархат. Учасники – монахині різних Чинів та Згромаджень УГКЦ, духівники семінарій, парафіяльні священники.
Опісля з нагоди нового початку курсу с. Магдалина (Витвицька), ЧСВВ, заступниця Голови Патріаршої комісії у справах монашества УГКЦ, привітала всіх присутніх, висловлюючи надію, що «ініціатива та заснування такої школи- це опора для всієї Церкви»
Ієрм. Михайло (Станчишин), ТІ, надихнув усіх плекати мрії та дружити з Христом, адже духівник – це друг Ісуса. Він також представив ближчу та дальшу візію Школи. Ієрм. Михайло є духівником для учасників під час цього модулю.
Своїми рефлексіями та думками про те, чому варто навчатися в цій Школі, поділилася випускниця минулорічного курсу с. Анастасія (Заблоцька), СНДМ. Сестра порадила тим, хто прийшов навчатися цього року, зосередитися не на результатах, а на людях та вмінні з ними працювати. А також заохотила запитувати, радитися та слухати досвідчених викладачів.
Цього модулю учасники вивчатимуть такі предмети:
Духовний провід (викладач – ієрм. Франциск (Шиделко), ЧСВВ).
Психологія і духовність. Психотерапевт і духівник: межі компетентності і моменти до співпраці (с. Марія (Кінас), МНІ).
Психологічні аспекти у розумінні особистості та їх інтеграція з духовним досвідом (с. Теодора (Шулак), МНІ).
А також практикуватимуть у малих групах мистецтво порадництва.
Слід сказати, що Школа дає базові, теоретичні поняття про духовний провід. Однак основна увага зосереджена на практиці, вправлянні у духовному супроводі: праці в малих групах, супервізії, навчанню мистецтва контемплятивного слухання та індивідуальних духовних розмовах.
Джерело: eleazar.school