Завжди можна відійти від Бога. Але завжди виникає питання: з ким і куди йти? Пам’ятаймо, що гріх чи зло – це солодкий присмак гіркого плоду. Тому у будь-яких моментах нашого життя, у радощах чи сумнівах, спитаймо Бога до кого нам іти. Він нам підкаже правдиву дорогу. Про це сказав єпископ-помічник Львівської Архиєпархії Преосвященніший Володимир в Архикатедральному соборі св. Юра під час роздумів над Божим Словом у понеділок 24 травня 2021 року.
Євангеліє: Йо.6, 56-69.
Сказав Господь юдеям, які до нього прийшли:
56. Хто їсть моє тіло й п’є мою кров, у мені пробуває, і я – в ньому. 57. Як мене послав живий Отець і я живу Отцем, так і той хто їсть мене, житиме мною. 58. Це – хліб, що зійшов з неба. Не як батьки ваші їли манну й померли: хто їстиме цей хліб, житиме повіки.59. Так говорив він, коли навчав у синагозі, в Капернаумі.60. Почувши це, багато хто з його учнів говорили:– Жорстока ця мова! Хто може її слухати?61. Ісус, знаючи в собі, що учні його ремствують, мовив до них:62. – Це вас блазнить? А що коли побачите, як Син чоловічий возходить туди, де був перше? 63. Дух оживляє, тіло ж нічого не помагає. Слова, що я сказав вам – дух і життя. 64. Та дехто з вас не вірує.Ісус бо знав від самого початку, хто ті, що не вірують, і хто той, що його зрадить. 65. І додав:
– Ось чому я сказав вам, що ніхто не може прийти до мене, коли його йому не буде дано моїм Отцем.
66. 3 того часу багато хто з його учнів відійшли від нього й більше з ним не ходили. 67. Тому Ісус сказав до дванадцятьох:
– Невже й ви хочете відійти?68. Озвався до нього Симон Петро:
– Господи, до кого нам іти? У тебе – слова життя вічного. 69. Ми увірували й пізнали, що ти – святий Божий.
У своєму розважанні над уривком сьогоднішнього Євангеліє владика Володимир звернув увагу на те, що євангелист Іван у своєму слові порушує надзвичайно глибокі богословські теми. І поставив запитання про те, де він цього навчився, які пройшов студії, формацію чи вишкіл?
І знайшов відповідь: «Найперше на Тайній Вечері його голова спочила на грудях Вчителя біля люблячого серця. Ще перед цим око Вчителя спочило на ньому при Галилейському морі. Згодом була його участь у Хресній дорозі. А також перебування з Богородицею. Таким був вишкіл Івана і його школа».
Іван цитує, веде далі думку проповідник, – слова Ісуса Христа про перебування в Ньому. «Тут появляється дієслово «перебувати». Любити – це не означає когось собі приватизувати. Ні, це не злиття осіб, а сопричастя їх. Любити – це в своєму серці подарувати комусь дім. Але не всі це розуміли. Така мова вважалася жорстокою», – пояснив Архиєрей.
«На певному етапі історії появилося двоє рівноапостольних учнів Кирило і Методій, які почали промовляти чи писати старослов’янською мовою, більш зрозумілою для людей», – зазначив він і пояснив, що в цьому моменті важливо звернути увагу на місійний дух Кирила і Методія..
Владика Володимир вказав на слова Івана у питанні Святої Трійці, що є незбагненною темою. А також розповів про те, як святий Кирило на прикладі сонця пояснював суть Святої Трійці.
«За словами Кирила, саме сонце у вигляді кола, яке ми бачимо оптично – це Бог-Отець, який не має початку і кінця. Сонце випромінює світло – це Син Божий Ісус Христос, також сонце дарує тепло, що є прикметою Святого Духа. Але це є одне і нероздільне сонце, яке ми бачимо чи відчуваємо з різних сторін. Так само є з Пресвятою Трійцею, яку ніхто не може зрозуміти до кінця», – пояснив проповідник.
«Завжди можна відійти від Бога. Але завжди виникає питання: з ким і куди йти? Пам’ятаймо, що гріх чи зло – це солодкий присмак гіркого плоду. Тому у будь-яких моментах нашого життя, у радощах чи сумнівах, спитаймо Бога до кого нам іти. Він нам підкаже правдиву дорогу», – додав на завершення Преосвященніший Володимир.