«Дякуймо Богові за великий дар материнства у нашій християнській родині», — Владика Володимир на Успення

-
Post font size
+

Пам’ятаймо, що Пресвята Богородиця хоче бачити нас у вічній славі та радості. Як важливо не розминутися з нею, а це залежить від напрямку та кожного кроку мого життя на землі! Про це сказав єпископ-помічник Львівської архиєпархії владика Володимир під час проповіді в Архикатедральному соборі святого Юра на свято Успіння Пресвятої Богородиці, 15 серпня 2024 року.

Християнські церковні свята в літургійному календарі вказують на осіб чи події, або ж привідкривають таємниці.
На перший погляд може бути дещо дивне святкувати відхід до вічності певної особи. На похороні матері, діти оплакують втрату, сумують, а ми святкуємо перехід Матері Божої до неба.
Розуміємо, чому святкуємо день смерті праведної особи, бо праведна людина в момент біологічної смерті засинає, народжується для неба. А яким буде моє народження при кінці земного життя? Це буде залежати від способу життя на щодень.

Святкуючи празник Успіння Пресвятої Богородиці, маємо можливість задумувалися, чому саме так називається це свято і що ця назва означає? У розумінні людини християнського Сходу, згрішити – означає померти. Йдеться звичайно про духовну смерть, смерть для Бога. Марія, як Божа Мати, в праведності провела і завершила земний шлях, була захоронена від гріха, а тому не підлягала законам смерті. Успіння є немов би логічним завершенням життя. На стихирах вечірні празника молимося: «Мати життя до гробу покладається і гріб стає драбиною до неба». Отже, успіння – це перехід до неба.

Марія була вибрана, вона це вибрання почула і прийняла, дала згоду у момент Благовіщення стати матір’ю Божого Сина.

Ми дуже рідко зустрічаємо постать Богородиці на сторінках Євангелії, бо вона є нерозривно пов’язана зі післаництвом Сина. Марія є покірною, немов би перебуває у тіні. Свого часу віднесла Ісуса до храму, щоб посвятити Його Небесному Отцеві. Разом із Йосифом шукала дванадцятирічного Ісуса в храмі. Нам відома присутність Марії на весіллі в Кані Галилейській, де родина опиняється в незручній ситуації через брак вина, а Ісус творить своє перше чудо. Вона є на Хресній Дорозі, де є багато страждань. Є там, де є терпіння, бо ж вона мати. Життєвий шлях Марії молитовно підсумовує стихира утрені: “З усіх країн зійшлись найкращі з апостолів, щоб, за Божим велінням, поховати тебе. Побачивши ж тебе, взяту з землі до неба, вітали радісними словами Гавриїла: Радуйся, що Бога носила! Радуйся єдина, що землю з небом з’єднала народженням своїм!”

Богородиця не померла, а заснула. А це означає, що жива. Про це свідчать відпустові місця, а також численні храми.

Владика Володимир Груца

Останні новини

7 вересня 1984 року у Римі відійшов у вічність Блаженніший Йосиф Сліпий — патріарх, кардинал, богослов і визначний...
7 вересня 2025 року, у неділю перед Воздвиженням і днем передсвяття Різдва Пресвятої Богородиці, у Соборі святого Юра...
На території Крехівського василіанського монастиря на Львівщині незабаром з’явиться перший в Україні дім міжнародної спільноти «Ченаколо», яка понад...
6 вересня 2025 року у Львівській митрополичій катедрі Успіння Пресвятої Діви Марії відбулася урочиста Свята Меса з нагоди...
1Кр 2,6-9; Мт 22,15-22 (о. д-р Турконяк Р.) 50 років уродин отця Ольшанецього Володимира. 06.09.2025. Глибокі слова написав...