Сьогодні бажаємо собі чистоти серця Івана, щоб ми могли бути пасхальними людьми, дивлячись великодніми очима на дійсність. Про це сказав єпископ-помічник Львівської Архиєпархії Преосвященніший Володимир в Архикатедральному соборі св. Юра під час роздумів над Божим Словом у п’ятницю 21 травня 2021 року.
Євангеліє: Йо. 6, 48-54.
Сказав Господь юдеям, які до нього прийшли:
48. Я – хліб життя. 49. Батьки ваші їли манну в пустині й померли. 50. А це – хліб, що з неба сходить, щоб той, хто його їстиме, не вмер. 51. Я – хліб живий, що зійшов з неба. Коли хто їстиме цей хліб, житиме повіки. І хліб, що я дам, то моє тіло за життя світу.52. Тут юдеї стали сперечатися між собою, кажучи:– Як отой може нам дати своє тіло їсти?53. Ісус сказав їм:– Істинно, істинно кажу вам: як не їстимете тіла Сина чоловічого й не питимете його крови, не матимете життя в собі. 54. Хто їсть моє тіло й п’є мою кров, той живе життям вічним, і я воскрешу його в останній день.
«Богословом є не той, хто знає багато про Бога, а радше той, хто є близько Нього і розмовляє з Ним», – владика Володимир у розважанні над Божим Словом на сьогодні
«Звершуючи свято тої чи іншої особи, маємо нагоду поглянути на її життя.. Сьогодні святкуємо празник святого апостола і євангелиста Івана Богослова. Погляньмо на його життя, бо праведна кончина святої людини є коронуванням цілого життєвого подвигу. Споглядаємо на постать Івана з перспективи радісного пасхального часу», – зазначив на початку проповіді владика Володимир.
В євангельскому слові, – каже Архиєрей коментуючи Євангеліє, – чуємо, що робити, щоб мати вічне життя: їсти тіло і пити кров Ісуса Христа.
«Ніби, на перший погляд, дуже просто, але труднощі в деталях. Іван був сином Заведея і Саломії та братом святого апостола Якова. Обидва брати як і батько були рибаками. Згодом мати мала певний план кар’єри для своїх синів, з яким прийшла до Ісуса. Вона дивилася на життя дуже адміністративно. Іван був покликаний до апостольського грона. Він був присутній з Ісусом на важливих подіях, як Преображення, оздоровлення тещі Петра, поверненні до життя дочки Яїра, на молитві в Гетсиманії. Варто підкреслити спільнотовий вимір, або сьогоднішньою мовою соціальну відкритість постаті Івана: ріс з в родині з братом, покликаний до спільноти дванадцятьох, витривало перебуває з жінками під хрестом, біг до порожнього гробу з Петром…» – пояснив він.
А також підкреслив, що Іван був великим почитателем Пресвятої Богородиці, бо почув від самого Ісуса Христа: «Ось мати твоя». Святий Амврозій каже: «Христос на хресті зробив заповіт, і той заповіт неначе підписав апостол Іван, гідний свідок такого діла». Івана ще називають апостолом любові.
«Під час тайної вечері голова Івана спочила на грудях Ісуса, відчуваючи захист, певність. Він цього не забуде на Хресній дорозі, піде до кінця за Вчителем, бо він йде за серцем, яке любить. Тема любові займає центральне місце у його посланнях. Він не лише писав про любов, але також свідчив про неї власним життям. Це дозволило йому служити Церкві в Ефезі, бути місіонарем. Апостола Івана називають богословом, бо в своєму Євангелії він акцентує на Слово Боже, Христа-Богочоловіка. Але цього б було замало» ,- наголосив проповідник.
« Богословом є не той, хто має відповідні студії, знає багато про Бога, дискутує про Бога. Набагато важливіше є знати Бога, бути близько Нього, розмовляти з Ним», – підкреслив владика Володимир.
«Сьогодні ми станемо свідками та учасниками дияконського рукоположення нашого співбрата Віталія, який також має свій родинний контекст, історію життя та покликання. Він прагне надалі писати свою історію служіння. Як важливо за прикладом апостола Івана не віддалятися від грудей Ісуса, як важливо тримати свій стиль життя і спосіб думання в симфонії з Христовим серцебиттям. Подаруймо Віталію нашу молитовну підтримку!» – додав на завершення Преосвященніший Володимир.