Сьогодні євангельський уривок нас заохочує до чесноти покори, а також до обмеження матеріальних благ. І в цьому ж контексті Ісус радить придбати собі меч. Як це разом пов’язати, щоб правильно зрозуміти? Він не спонукає до збройного повстання, а до віри в Боже Слово, що і є мечем Господнім. Про це сказав єпископ-помічник Львівської Архиєпархії Преосвященний Володимир під час роздумів над Євангелієм у Сиропусний понеділок.
«На сьогоднішній день припадає відносно довге євангельське слово. Чуємо, що Ісус послуговується не лише твариною, ослям, щоб звершити в’їзд до Єрусалиму. Він потребує також людей. Він просить апостолів приготувати пасхальну вечерю. А чоловік, який несе глечик води, вказує на світлицю як місце цієї вечері», — зазначив Архиєрей.
Зараз кожна дія та рух, — підкреслює владика Володимир, — спрямовані в напрямку Єрусалиму, де повстане Церква. Згодом Церква Христова пошириться з Єрусалиму на цілий світ. Саме в Єрусалимі народжується євхаристійне перебування Бога з людиною.
За його словами чоловік з глечиком води вказує також на хрещення як очищення від гріхів, що є водночас передумовою входження у євхаристійну світлицю.
«Перед нами стоїть заохочення до чесноти покори, а також обмеження матеріальних благ. І в цьому ж контексті Ісус радить придбати собі меч. Як це разом пов’язати, щоб правильно зрозуміти?» — запитує Преосвященний Володимир і відповідає: «Ісус не спонукає до збройного повстання, а до віри в Боже Слово, що і є мечем Господнім, який виходить з Його уст. В такий спосіб сам Ісус Христос захищався перед спокусами в пустині, черпав силу на хресті. Бо тоді правда перемагає брехню, а відвага усуває страх. З таким духовним мечем можна чинити опір будь-якому ворогу».