Комунікат щодо рецепції в УГКЦ декларації Дикастерії віровчення «Fiducia Supplicans» про душпастирське значення благословень

-
Post font size
+

Комунікат щодо рецепції в Українській Греко-Католицькій Церкві декларації Дикастерії віровчення «Fiducia Supplicans» про душпастирське значення благословень, підписаний Отцем і Главою УГКЦ Блаженнішим Святославом.

Київ,
Вих. ВА 23/326
22 грудня 2023 року Божого

КОМУНІКАТ
щодо рецепції в УГКЦ
декларації Дикастерії віровчення «FIDUCIA SUPPLICANS»
про душпастирське значення благословень

Відповідаючи на численні звернення єпископів, духовенства, монашества, церковних рухів та поодиноких мирян Української Греко-Католицької Церкви щодо Декларації Дикастерії віровчення «Fiducia Supplicans» (18 грудня 2023 р.) про пасторальний сенс благословень, після консультацій із відповідними експертами та компетентними інституціями прагну повідомити таке:

1. Вищезгадана Декларація трактує пасторальний сенс благословень у Латинській Церкві, а не у Східних Католицьких Церквах. Вона не розглядає питання католицької віри чи моралі, у ній не подаються жодні приписи Кодексу канонів для Східних Церков та не згадуються східні християни. Отже, на підставі кан. 1492 ККСЦ ця Декларація стосується суто Латинської Церкви і не має правової сили для вірних Української Греко-Католицької Церкви.

2. Українська Греко-Католицька Церква є однією зі Східних Католицьких Церков, тому має свою літургійну, богословську, канонічну та духовну спадщину, якої всі вірні зобов’язані дотримуватися та яку повинні плекати (ККСЦ, кан. 39–41). Значення поняття «благословення» в УГКЦ та Латинській Церкві є відмінними.

3. Відповідно до богослужбової практики нашої Церкви, благословення священника чи єпископа є літургійним жестом, який неможливо відокремити від решти змісту літургійних обрядів і звести лише до обставин і потреб приватної побожності (Катехизм УГКЦ «Христос — наша Пасха», п. 505–509).

4. За традиціями візантійського обряду поняття «благословення» означає схвалення, дозвіл чи навіть наказ щодо певного виду вчинків, молитовно-аскетичних практик, зокрема окремих видів посту та молитви. Очевидно, що благословення з боку священнослужителя завжди має євангелізаційний і катехитичний вимір, тому в жодному разі не може суперечити вченню Католицької Церкви про сім’ю як вірний, нерозривний і плідний союз любові між чоловіком та жінкою, який Господь наш Ісус Христос підніс до гідності Святого Таїнства Подружжя. Пастирська второпність спонукає нас уникати двозначних жестів, висловлювань і понять, які б викривлювали чи спотворювали Боже слово та вчення Церкви.

Благословення Господнє на вас!

† СВЯТОСЛАВ

Джерело: Департамент інформації УГКЦ

Останні новини

У капеланському храмі Матері Божої Неустанної Помочі (м. Львів, вул. Сніжна, 1) владика Володимир, єпископ-помічник Львівської архиєпархії, уділив...
У 17-ту неділю після Зіслання Святого Духа, 5 жовтня 2025 року Божого, в соборі Святого Юра у Львові...
Архиєпископ і Митрополит Львівський Ігор звершив Архиєрейську Літургію та освятив кивот й іконостас у храмі Святих Володимира та...
25 вересня у Митрополичих садах Львова відбулася унікальна церемонія «Обличчя Незалежності». Подія покликана вшанувати тих, хто своєю жертовністю,...
25–28 вересня 2025 року у Римі відзначили Ювілей катехитів — з’їзд-зустріч катехитів з усього світу, зокрема з України....